vrijdag 4 februari 2011

Nieuw speelgoed


Na 5 jaar trouwe dienst, en meer dan 60000 km en heel veel mooie avonturen samen, werd het tijd voor een ander karretje.

Na lang rondkijken is de keuze gevallen op een Cervelo R3 frame. Het wordt afgemonteerd met Campagnolo Athena (11-speed), er komen Eurus wielen in, Look Keo max pedalen en een Ritchey WCS stuur/nok. En niet onbelangrijk: ik ga in totaalgewicht terug van 8.5 kg totaalgewicht van m'n De Rosa, naar onder de 7.5 kg. Dat zou meer dan een slok op een borrel moeten schelen bergop!

4 opmerkingen:

  1. Arno, ik heb nog een paar Look Keo carbon Ironman pedalen liggen. Slechts een half cycloseizoen gebruikt in 2007. Zijn nog in goede staat. Die kun je wat mij betreft voor een zeer zacht prijsje overnemen. Laat maar weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zozo Arno, ik wist niet dat je überhaupt bezig was met een vervanging voor je DeRosa, maar dit lijkt me zeker niet onder te hoeven doen voor het Italiaans vakwerk dat je de afgelopen jaren bereed! Ik ben al benieuwd!

    Kaj

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer mooi frame, en goede groep en wielen! Benieuwd naar het eindresultaat, al een datum bekend?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De verwachting is dat het frame ergens volgende week al binnen is. Dus ik hoop eind volgende week de fiets op te kunnen halen :-)

    @Oege: dank voor je aanbod, maar ik kan er niets mee momenteel. Op de nieuwe fiets komen nieuwe pedalen, terwijl op de DeRosa deze pedalen een half jaar geleden ook nieuw zijn opgezet.

    BeantwoordenVerwijderen