vrijdag 17 december 2010

Nog meer winter

Inmiddels zitten we weer volop in de winter. Daar waar vorig jaar nog gezegd werd dat zo'n winter als toen toch maar 1 keer in de 30 jaar voorkomt, daar zijn we nu bezig aan een winter die eigenlijk nog veel vervelender is dan toen. Al een paar weken eerder begonnen, en ook nog eens vaker sneeuw tot nog toe.

Ik heb er tot nog toe trainingstechnisch niet echt veel hinder van ondervonden. Alle geplande trainingen heb ik af kunnen werken, met alleen hier en daar een training een dag eerder of later uitgevoerd. Soms moet het ook wel mee zitten: precies afgelopen weekend waren er 2 dagen zonder sneeuw(resten), en met temperaturen dik boven nul. En dat viel precies samen met een duurblok: mooi zo'n 250 km in 3 dagen weggetrapt (2x60, 1x130 km).

Deze week en zo te zien ook aankomend weekend is er weer niet buiten te trainen; hooguit een stukje met de ATB de weg op. Erg is dat niet; ik zit nu in een krachtblok, d.w.z. deze week is het weer vaak mezelf met een lading oud ijzer op de schouders de hoogte in duwen; afgewisseld met het stevigere Tacx werk. De trainingen die ik voor dit weekend heb staan zijn ook wel op de Tacx uit te voeren, al ga ik toch als het enigszins kan naar buiten; met de ATB dus de weg op.

Tot nog toe ben ik eigenlijk wel tevreden over m'n winter tot nog toe. Ik voel me bijzonder fit, ben niet ziek of geblesseerd geweest, en merk dat ik met de krachttrainingen meer gewicht aan kan met squat en step-up dan vorige winters. Uiteraard is dit geen garantie op een goed seizoen, maar m'n beste jaren waren toch altijd de jaren waaraan een probleemloze winter voorafging. In elk geval werk ik gewoon rustig verder met de bedoeling het goede gevoel vast te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten