dinsdag 24 juli 2012

Wat er nog rest in 2012...

Wat rest me nog in 2012 op de fiets? Dat is een vraag die me de laatste dagen toch wel heeft bezig gehouden. Hooggebergte zit er niet meer in. Hier en daar een dagje Limburg/Ardennen zal ik heus nog wel doen, maar dat is geen doel. Cyclo's gaat hem ook niet meer worden wegens gebrekkige vorm. En nu al aan de winter beginnen, nu het eindelijk eens normaal mooi zomerweer is, dat wil ik ook niet; daarvoor fiets ik te graag. Want heel simpel gesteld: zonder doel rondfietsen, da's niets voor mij. Ik moet ergens naar toe kunnen werken.

Omdat ik het duurvermogen, en de kracht niet heb dit jaar voor cyclo's, en omdat ik ook wel voel dat dat in de resterende 7 weken niet meer goed gaat komen, heb ik mezelf nog 1 doel gesteld: zo vaak mogelijk met de Wedrenners-A1 op dinsdagavond meerijden, en in elk geval proberen te volgen. Dit is ook het meest nuttige dat ik nog kan doen met het oog op 2013; ik wil nu ook niet de conditie te ver laten wegzakken.

Dit alles klinkt allemaal simpeler dan het is: soms met snelheden die op het vlakke de 50 km/u ruimschoots overtreffen, en een gemiddelde van 40+ op een rondje van 53 km, met 200-zoveel hoogtemeters.. Als ik goed ben, lukt me dit redelijk probleemloos met zelfs kopbeurten erbij, maar als ik wat minder ben zoals nu is het harken, harken, harken, en vooral slim rijden zonder te veel te doen.

Vanavond is het er aan blijven hangen in ieder geval prima gelukt, voor het eerst in 2 maanden of zo... Volgende week opnieuw!




1 opmerking: