dinsdag 14 juni 2011

Cervélo overleden

Afgelopen zondag merkte ik tijdens Tilff-Bastogne-Tilff in toenemende mate een krakend geluid aan m'n Cervélootje. Er zat altijd wel een licht gekraak in, maar dat was vanwege het zadel (alleen hoorbaar als ik zat).

Nu echter bleef het op de beklimmingen ook duren als ik op de pedalen stond. Tevens ging het schakelen niet helemaal soepel meer, al een keer de ketting er af vorige week, en schakelen naar de 12 ging ook vaak niet.

Inspectie na afloop leerde me dat er flink wat speling stond op de trapas; ik kon het geheel als het ware op en neer bewegen doorheen het frame.

Vanochtend naar een lokale fietsenmaker geweest (m'n eigen dealer is gesloten dinsdags), en daar bleek dat de bracket cup, welke vastgelijmd zit aan het frame, los in het frame zat. Dat moet dus een garantiegevalletje-nieuw frame worden volgens hem.

De timing is weer lekker handig: vrijdagochtend vroeg vertrek ik richting Alpen. Het zal nog een hele heksentoer worden om tussen woensdagochtend en donderdagavond een berijdbare fiets te organiseren...

2 opmerkingen:

  1. en?? al nieuws over vervanging of toch op de derosa?

    Rik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bekend probleem! ;)

    wel balen man, hopelijk is het gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen