donderdag 22 maart 2012

De winter voorbij

Zo langzaam aan kunnen we stellen dat de winter weer voorbij is. Ik heb zelfs al een paar keer in zomertenue kunnen trainen afgelopen week.

De winter is traditioneel niet de tijd van het jaar waarin er heel veel spannends gebeurd wat het vermelden hier waard is. Zo goed en zo kwaad als het ging heb ik me weer proberen voor te bereiden op wat hopelijk alweer een mooi cycloseizoen gaat worden.

Helemaal vlekkeloos verliep het toch niet deze winter. Eerst al in december en januari, waarin het toch vaak wel heel erg hard en veel regende, precies op de weekenddagen. Maar dat viel dan nog te compenseren door af en toe doordeweeks een extra lange training te doen. Dus erg veel werd ik daardoor niet belemmerd.

Vervelender werd het al in februari toen Koning Winter zijn intrede deed. Twee weken niet buiten gefietst, en vooral heel veel geTacxed in die periode. Maar na de 2 voorgaand sneeuwwinters waren m'n mentale limieten al dusdanig opgerekt dat ik Tacx-sessies van 2-3 uur niet meer schuw.

Deze maand overkwam me echter toch iets dat ik nog nooit eerder heb gehad: een acute bronchitis. Daar waar ik eigenlijk nooit echt ziek ben, had ik hier toch serieus last van. Ik ben nu al twee weken flink aan het hoesten, piepen, kuchen, rochelen, ... . Het wordt inmiddels al wel wat beter, maar we zijn er nog niet. Op de fiets merkte ik dat vooral bij intensieve inspanningen: ik bereik nauwelijks de D3 zone, en als ik het al haal houd ik het niet vol. Ik krijg compleet geen lucht..

Dit maakt ook dat ik nu toch wel wat achterstand heb. A.s. zaterdag vertrek ik voor m'n jaarlijkse trainingsweek naar Mallorca, maar het zal dit keer toch wel met een redelijk belabberde conditie zijn. Maar geen nood: het is daar warm weer, en na een week op de fiets gaat de conditie normaal gesproken in snel stijgende lijn! 3 Ballons is gelukkig nog een eind weg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten