maandag 26 maart 2012

Mister blue sky is living here today

Inmiddels ben ik al aan m'n 3e dag bezig op Mallorca, en heb er al zo'n 250 km opzitten.

Afgelopen zaterdag was een regelrechte horrordag: vol vakantiegevoel, en ruimschoots op tijd meldden we ons op vliegveld Düsseldorf. Daar werd ons door de vriendelijke mevrouw van Air Berlin doodleuk verteld dat het vliegtuig overboekt was. Juist, overboekt!!! Dan boek je al in november, en waan je je zeker dat alles voor mekaar is. Not!! Na veel gepalaver werd ons een vlucht aangeboden, die ons via Madrid later die dag alsnog naar Mallorca zou brengen. Zo'n 6 uur later dan gepland kwamen we om 8 uur 's avonds eindelijk aan (wel met een meer dan forse schadevergoeding van Air Berlin :-).) Hartstikke gaar uiteraard. Volgens mij kun je nergens meer gaar van worden dan van rondhangen op vliegvelden.

Op zondag de eerste solorit gedaan: ruim 100 km. Vlak. Immers, na m'n bronchitis van de afgelopen 2 weken, waarin ik amper nog aan fatsoenlijk trainen toekwam, reed ik toch rond met flanellen benen. De bronchitis is inmiddels nagenoeg verleden tijd, dus deze week kan ik mooi gebruiken om weer iets van conditie op te bouwen.

Vandaag maandag de eerste groepsrit: ruim 130 km op redelijk vlakke wegen, met 1 klim erin naar het klooster van Sant Salvador (5 km, 7%). Nog steeds met pap in de benen. Ook geen moeite gedaan de beteren van de groep bergop te volgen (zeer tegen m'n gewoonte eigenlijk!!), maar het is beter om eerst een paar dagen wat te roderen, en dan op het eind van de week eens kijken waar ik sta als het bergop gaat.

Één ding is hier wel heel positief: het weer. Strakblauwe luchten, en zon van 's ochtends tot 's avonds, bij 22 gr. Wat wil een mens nog meer?!?

2 opmerkingen:

  1. Hey Arno, have fun daar....na goede ervaringen vorig jaar ga ik volgende maand ook weer.

    Als je gps files hebt van de routes hou ik me aanbevolen!

    groet Rik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas, Rik. Geen GPS gegevens, ik rijd niet meer met een Garmin of zo.

    BeantwoordenVerwijderen