zaterdag 31 maart 2012

Well, you can move a mountain and shut out the sky

Op vrijdag heb ik er voor gekozen om solo op pad te gaan. Het was immers alweer een paar jaar geleden dat ik de Puig Major/Coll de Soller nog bedwongen had; de langste beklimmingen die er hier voorhanden zijn. In totaal een rondje van zo'n 140 km of zo vanuit S'Arenal. Redelijk ambitieus, met de zware donderdagrit nog in de benen, maar goed. Trainer vond het de beste manier van deze dag in te vullen.

Eerst zo'n 40 km naar Selva over veelal glooiend terrein, daarna de Puig Major op. Een klim in meerdere schuifjes. Eerst 8 km gelijkmatig omhoog, daarna zo'n 10 km op een plateau, beetje omhoog/beetje omlaag. Vanuit hier heb je werkelijk schitterende uitzichten op de omliggende rotspartijen en de zee, en daarna nog eens 6 km tot de top. Ik voelde wel dat het beste er wel wat af was; ik kon amper de D3 zone bereiken, en al zeker niet langere tijd vasthouden.






Vervolgens een 15 km lange afdaling naar Soller. Voor de 2e keer in 2 dagen kwam ik Jurgen van den Broeck tegen; hij was hier omhoog aan het klimmen. Vanuit Soller moest ik nog de Coll de Soller over: 7 km aan 5%, met oneindig veel hairpins. Hier ging het kaarsje toch wel wat uit. Boven even een colaatje gepakt, en daarna over veelal vlakke wegen, maar wel met een straffe wind tegen terug naar S'Arenal.








Totale oogst: 134 km en net geen 2000 hm, aan het baggergemiddelde van 26.5 km/u. Behoorlijk gaar, maar wel één van m'n favoriete rondjes hier weer eens gereden.

Op zaterdag nog een lange duurtraining gedaan; op zondag nog een kort H-ritje, en dan zondagnamiddag weer naar huis, mits we dit keer wel in het vliegtuig mogen.. En dan zit het er weer op. In totaal bijna 800 km rijker dan. En naar goede gewoonte hier was het weer een bijzonder geslaagde vakantie!!

1 opmerking: