vrijdag 25 maart 2011

Flying at the speed of sound

Vandaag de laatste groepsrit. Bewolkt, 18 gr en een beetje zon. Parcours: te vergelijken met de eerste dag, dus vlak met één klim erin: na 50 km de klim naar de Randa, 5 km aan 7%. Weer zo´n klim naar een klooster, bovenop een rots in het midden van verder vlak terrein.

Gezelschap was hetzelfde als gisteren, dus enkele zeer sterke Belgen, en wat toerders. Totaal een man of 12. De zwakke elementen hadden inmiddels allemaal een lagere groep opgezocht.

De eerste 40 km aanloop, daar kan ik kort over zijn. Slecht, zere poten, gevoel dat ik beter terug kon gaan, ....

Tot de klim kwam. Er was een prijs uitgeloofd voor de eerste die boven kwam. Aan de voet klampte ik aan bij de 2 Belgen die veel sterker waren als ikzelf. Een 2-tal anderen zaten hier nog vlak achter me. Één van de Belgen reed spelenderwijs weg, maar bleef 100 m voor ons hangen. Ik klampte aan bij de andere, en weigerde te lossen. Ineens waren de slechte benen blijkbaar toch goed geworden. Boven hield de Belg voorop in, waarna ik in de laatste honderden meters alsnog een sprint inzette, en ze er beide op legde. Benieuwd wat vanavond de prijs is! Maar mijn moment de gloire voor vandaag heb ik gehad.

Echt leuk vonden ze dit niet volgens mij. Toen ik later vroeg hoe of hij het plezant vond door een Ollander te zijn geklopt, speerde hij zonder te antwoorden naar voren. Ik denk dat hij op dat moment geen erg er in had dat er wat te rapen viel.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik normaal gesproken tegen beide Belgen geen schijn van kans had. M´n enige verdienste is dat ik aangeklampt heb, en flink ook.

De rest van de rit verliep als een schicht. Glooiiend/vlak terrein. We waren in goed 4 uur terug, en hadden 140 km op de teller. Dat was liefst 34.5 km/u, ondanks de klim! Ik had verder een goed gevoel over deze rit, ondanks het hoge tempo ben ik nooit in de problemen gekomen, en kon zelfs gewoon mee ronddraaien tot op het eind.

Morgen nog een lange D1 rit en dan zit het er zo´n beetje op hier.

Totaal vandaag dus 4u3 fietstijd, 140 km, 1000 hm, 34.5 km/u. En vooral een goed gevoel. Ik rijd beter bergop dan in het begin van de week, ik verteer interval werk goed. Dus ik ga met een goed gevoel deze week uit. In de wetenschap dat ik toch een heel eind klaar ben voor al het lekkers dat er aankomt de komende tijd!

1 opmerking: