zondag 20 maart 2011

The long and windy road

Op zaterdag een zeer voorspoedige reis gehad naar Mallorca. Vlucht, transfers gingen zeer vlotjes. Helaas had ik pas na 6-en m´n fiets te pakken, waardoor ik niet meer een uurtje kon lospeddelen. Dat vind ik altijd wel prettig op zo´n reisdag, dan hangt de reis gelijk niet meer zo in de benen. Helaas, het was niet anders.

Vandaag dat dan goedgemaakt. Vanuit Arenal al vroeg op pad gegaan voor m´n vaste 1e dag inrijrondje, zo´n 83 km. Na een akkefietje met m´n zadel, waardoor ik even terugmoest, kon ik dan om 11u toch op pad. Een jaarlijks vast rondje naar Sa Rapita en weer terug gereden, langs de kustweg. Omdat er nogal een straffe NO-wind stond, was het de heenweg nogal stoempen aan 28 km\u, en op dezelfde terugweg vliegen aan 45 km/u. Maar het rondje goed afgerond, voelde me eigenlijk wel prima. Totale oogst van deze 1e dag: 2u50 gereden, 93 km, 31.9 km/u. Conclusie: als ik, na vergelijking met voorgaande jaren, dit rondje solo rijd aan bijna 32 km/u, dan is er conditioneel niet veel mis.

De rest van de dag was het family time, en vooral genieten van het mooie weer hier (zonnig, 18 gr). In elk geval is de eerste kleur al op de ledematen verschenen :-). Morgen de eerste groepsrit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten