donderdag 24 maart 2011

Over the hills and far away

Vandaag de koninginnerit gedaan: de Andratx route. Totaal 119 km, dik 1700 hm, zo´n 4u5 rijtijd, en 29 km/u gemiddeld.

Met een gewisselde samenstelling van de groep: de zwakste elementen waren afgehaakt, maar daar kwamen een paar serieuze klasbakken voor in de plaats: een 4-tal Belgen, waarvan eentje zelfs bij Jong Vlaanderen heeft gereden. Gevolg: ik was één van de mindere klimmers.

Nu, dat maakt voor mij de zaak niet; ik ben hier om te trainen. Doel vandaag was op een 6-tal klimmetjes in de laatste km eens flink versnellen. Dat lukte redelijk. Het weer was overigens prima: 18 gr en zon. De benen deden in de vlakke aanloop al aardig zeer, maar bergop ging het toch wel. Tot 5 keer toe kon ik op de grens D2/D3 klimmen, om in de laatste km te versnellen tot boven het omslagpunt. Dat ging redelijk, maar ik merkte dat ik simpelweg wat frisheid te kort kwam. Niet verwonderlijk, na 400+ km in de afgelopen 4 dagen.

Zometeen weer op weg naar het hoogtepunt van de dag: de overvloedige buffetten. Ik heb m´n discipline tot nog toe aardig bewaard hier: vooral pasta, salade, verse groenten, wat mager vlees, en fruit als toetje. De gefrituurde rommel, het ijs en taart, en de croissants (bij het ontbijt) heb ik tot nog toe vermeden. Enige uitspatting was een lekkere vette pizza woensdagmiddag :-).

2 opmerkingen:

  1. Pizza ? Toch niet een vergelijkbaar met die, van een bepaalde pizzeria in Carpentras, toch ?

    gr

    Uw weer uitkijkende naar de Groenewoudtocht van as. zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, wat minder lekker, maar de behoefte van het moment was bevredigd.

    BeantwoordenVerwijderen